Zadzwoń

Rozpoczęcie współpracy z Simple House – instrukcja krok po kroku

Oglądam zdjęcia na Instagramie, ładne, też chcę taki dom! Znajoma poleciła mi Wasze domy modułowe, umówię się na spotkanie. Byłem na stronie internetowej, wypełniłem konfigurator dla kilku modeli, cena jest w porządku. OK, będę budować z Simple House mój drewniany dom rodzinny, co teraz?

Dzisiaj przybliżymy po krótce jak wygląda współpraca przy wyborze i projektowaniu domu modułowego Simple House, na linii Klient/Klientka – Simple House. Zebrane w jednym miejscu informacje na pewno pomogą tym, którzy zastanawiają się czy podołają budowie domu i z czym się to wiąże. A tym, którzy już rozpoczynają realizację z nami, ułatwi dalszy proces, przygotuje do następnych kroków i przyspieszy ustalenia.

Krok pierwszy
Koncepcja budynku. Wycena.

Kiedy wariant domu jest już wybrany następuje proces personalizacji modelu. W toku rozmów dopasowujemy koncepcję budynku do potrzeb, możliwości i wymagań naszych Klientów/Klientek. Ostateczna wersja koncepcji domu szkieletowego posłuży do przygotowania wyceny realizacji. Kiedy te dwa elementy są zaakceptowane, możemy przygotować umowę o roboty budowlane.

Krok drugi. Umowa

Do tej chwili Klient/Klientka Simple House nie ponosi żadnych opłat. Wszystkie rysunki, koncepcje, które powstają na etapie rozmów o koncepcji domu są przygotowywane przez Simple House bezpłatnie. Pierwszy koszt pojawia się w chwili podpisania umowy; Inwestor/Inwestorka otrzymuje fakturę, która standardowo opiewa na 10% wartości umowy. O tym jak dzielimy płatność za budowę domu drewnianego Simple House przeczytacie w osobnym artykule na ten temat Jak płacimy w Simple House?

Krok trzeci. Projekt

Po podsianiu umowy o roboty budowlane w Simple House rozpoczynamy proces tworzenia projektu budowlanego, który trwa około dwa miesiące. Do przygotowania projektu będą potrzebne następujące dokumenty, o które Was poprosimy:

  • mapa do celów projektowych,
  • opinia geotechniczna,
  • warunki przyłączeniowe:
    • prąd,
    • woda – jeżeli nie ma wodociągu, wniosek o braku możliwości przyłączenia do sieci,
    • kanalizacja – jeżeli nie ma wodociągu, wniosek o braku możliwości przyłączenia do sieci,
    • gaz,
  • wypis oraz wyrys z MPZP (Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzeni) lub WZ (Warunki Zabudowy).

Może się okazać, że niezbędne są jeszcze dodatkowe dokumenty – potwierdzimy to po przeanalizowaniu MPZP lub WZ.

Projekt budowlany możemy stworzyć w dwóch wariantach:

  1. Z adaptacją – to Państwo składają go we właściwym urzędzie. W sytuacji, gdy zostaną przez urząd stwierdzone konieczne do wykonania poprawki, Państwo odbierają projekt z urzędu i przekazują go ponownie nam, a my nanosimy korektę.
  2. Bez adaptacji – adaptację projektu przygotowuje miejscowy architekt i on też składa projekt w urzędzie. Z tej opcji najczęściej korzystają Inwestorzy/Inwestorki, którzy budują dom w lokalizacji oddalonej od swojego obecnego miejsca zamieszkania. To rozwiązanie ułatwia sprawę,  gdy pojawia się wspomniana wyżej sytuacja – konieczność naniesienia korekty w projekcie.

Niezależnie od wybranego wariantu, czas oczekiwania na wydanie przez urząd pozwolenia na budowę wynosi ok. 2 miesięcy od momentu złożenia dokumentów.

Mam pozwolenie na budowę – co dalej – o tym w kolejnym artykule już wkrótce, na blogu Simple House.